Förverkligar dina drömmar för 18 år | 1999-2017
Varukorg

Frequently Asked Questions

Jag vill diskutera ett företags möjlighet

Vår företags laget vill gärna höra från dig. Vänligen skicka din kort till corporate@goldenmoments.com.

Kan jag ta med en åskådare min upplevelsen?

Vanligtvis ja. Även för vissa platser kan det finnas vissa villkor, såsom åldersgränser, eller en liten avgift (mot försäkringskostnader, innehåller den vanligen förfriskningar). Vänligen bekräfta detta med oss vid bokning om du vill ta med en åskådare.

Hur kan jag kontakta er?

Vi har massor av olika kontaktmetoder, såsom telefon, e-post eller chatt. Klicka här för att se dem.

Var är mina närmaste upplevelsener?

Du kan använda vår upplevelse karta to för att hitta upplevelser nära dig och filter efter pris, upplevelsen typ och antal deltagare.

Vilka datum är tillgängliga för denna upplevelsen?

Tillgänglighet beror på den upplevelsen du tittar på och om du föredrar en helg eller en veckodag datum. Weekend datum är vanligtvis mer populär och få bokat långt i förväg, särskilt under högsäsong.
Om du redan har en kupong, skulle det enklaste sättet att kontrollera tillgängligheten är att för att boka aktivera din kupong. En av vårt team kommer att kontakta dig med information.
Om du inte har en kupong, bara att kontakta oss med dina önskade datum och vi kommer gärna att kontrollera!

Jag behöver min kupong snarast

Om du behöver din voucher omedelbart, kan du välja en e-voucher under kassaprocessen. Detta kommer att anlända i din e-postbrevlåda omedelbart efter din betalning har bekräftats.

Hur lång är leveranstiden?

Leveransen varierar beroende på den beställda produkten.
Upplevelse biljetten
Du har valt har ett e-biljett som kommer inom några minuter, kan det ta upp till 2 timmar för leverans till den e-postadress som anges i beställningen. Om du inte har fått det under denna tid, vänligen kontrollera din spam eller skräppost som ibland våra e-postmeddelanden hamnar här.

Papper eller USB gåvo boxes
Vanligtvis tar 3-5 arbetsdagar eftersom dessa skickas via First Class post. Låt 8 arbetsdagar gå innan du kontaktar oss om att du inte har fått det. Leverans till andra länder kan ta längre tid och vi skulle alltid föreslå att beställa en e-kupong samtidigt som du beställer.

Materiella produkter (nämna stjärna / korgar / tidnings gåvor / etc)
Leveransinformation varierar beroende på vilken produkt du har beställt. Se produktbeskrivningen för mer information.

Jag har inte fått min beställningsbekräftelse
Tråkigt att du inte har fått din beställning ännu. Kontakta oss med ditt ordernummer eller den e-postadress du använde för att göra din beställning och vi kommer att vara mer än glada att hjälpa ytterligare.

Är bilden som visas på produkten eller min kupong bilen / flygplan / etc kommer jag att använda min upplevelsen?

Bilderna och bilder som används i vår hemsida och tryckt material är endast illustration indikation, som maskiner, fordon, hantverk, djur och inställning vid varje plats varierar och kanske därför inte speglar en sann likhet. Där det är möjligt försöker vi att använda bilder från vart och ett av våra upplevelsener platser.

Vad är er återbetalningspolicy?

Vi är glada att göra en 100% återbetalning minus eventuella expressfrakt eller förpackningsavgifter för icke-löpte öppna den biljetterna som köpts direkt från Golden Moments inom 14 kalenderdagar från beställningen, under förutsättning att skriftligt meddelande per post eller e-post. Varefter men innan förfallodatum återbetalningar är föremål för 25% administrativ avgift, med en minimiavgift på 150 kr. Återbetalningar görs alltid till den person som köpte kupongen eller objektet och om ursprungligen betalade med kreditkort / betalkort eller PayPal, kommer pengar att återbetalas till samma konto.
Observera att vissa produkter, såsom personifierade objekt, kanske inte är berättigade till bidrag.
Denna återbetalningspolicy gäller bara för biljetterna som köpts direkt på vår hemsida. Om du har köpt din kupong genom en annan webbplats, kan du behöva kontakta dem direkt för information om deras återbetalningsregler.

Kan jag ändra min dag / omboka / avboka?
När ett datum bokning har bekräftats upplevelsen inte kan bytas ut eller återbetalas. Bekräftelse dokument med / biljett inlösen numret bokningen kommer att skickas för att bekräfta din bokning till e-postadress du har levererat. Vi ber dig att läsa detta dokument noggrant och kontakta oss vid mottagandet om några ändringar behöver göras. Om bekräftelse inte kommer fram inom 14 dagar måste du kontakta oss. I händelse av en mottagare inte deltar en bokning det klassas som en icke-show används kupong.
Hur länge är min kupong giltig för?

Alla våra biljetterna är giltiga i 12 månader från inköpsdatum, såvida inte uttryckligen anges på produktbeskrivningen sida eller på din voucher. Du måste delta i upplevelsen inom 12 månader eller förlängnings avgifter kan tillkomma.

Jag har ett klagomål

Vi är mycket ledsen att höra att något gick fel och vi skulle gärna vilja rätta till det så fort som möjligt. Om du har ett problem eller klagomål under din upplevelse Medtag det att uppmärksamma platsen personal så snart som möjligt så att de har möjlighet att rätta till det. Vi önskar dig att omedelbart ta upp eventuella problem, snarare än att rapportera klagomål när du kommer tillbaka.

Om en resolution om dagen inte har skett på ett tillfredsställande sätt, se till ditt klagomål skriftligen med fullständig information, inklusive din referens inlösennummer. Vi ber dig att kontakta oss via vår online-e-postformulär. Låt upp till 10 dagar för en fullständig utredning och svar.

Hur säkra är mina uppgifter?

Vi är registrerade som en uppgiftsansvarige, och följa strikta kontroller för att hålla personlig information säker och trygg. Vi kommer aldrig att sälja dina personuppgifter.
All kommunikation mellan din webbläsare och vår hemsida är säkrad med hjälp av ett säkerhetscertifikat från Starfield Secure Certificate Authority - alltid leta efter hänglås när man köper på nätet.
Vi använder WorldPay och PayPal, både PCI-kompatibla globala ledare, för att säkert behandla dina betalningar till oss, är din kortinformation aldrig lagras på våra system.
Vår server nätverk lyckats ISO27001 kvalitetskrav.

Jag vill veta mer om Golden Moments

Golden Moments har varit att organisera gåva upplevelsener sedan 1999 i Storbritannien, Europa och utanför!
För närvarande är verksamma i Storbritannien, Frankrike, Irland, Tyskland, Belgien, Italien, Österrike, Spanien, Sverige, Schweiz UAE, Danmark, Nederländerna, Portugal, Polen och Finland - och vi utökar ständigt!
Om du vill veta om vårt team, produkter och tjänster, bara klicka här.

Hur bokar jag en dag?

För att boka ett datum, bara klicka här och följ instruktionerna på skärmen.

Behöver jag ett visst datum att välja när man köper en kupong?

Nej, våra biljetterna är öppen daterad och gäller i 12 månader från inköpsdatum. Du kan sedan ge kupongen som en gåva till mottagaren och de kan boka sina egna datum med oss direkt!

Kan jag använda min kupong på vilken plats som helst?

De flesta biljetterna kan lösas in mot någon av upplevelserna inom området. Kom ihåg platsen skall anges och du måste först aktivera din biljett.

Kontakta oss om du tror att du har svårt att nå platsen (erna) som anges och en av våra Experience Hunters kommer att försöka att lösa ett alternativ för dig.

Hur lång tid är upplevelsene presenten?

Den ungefärliga sessionslängd visas på våra produktbeskrivningar eller på din biljett som en vägledning. Där det är möjligt att vi försöker att ge tydliga indikationer under hela upplevelsener. Ibland är det svårt, särskilt för de upplevelser påverkas av vädret eller bränsleförbrukning. Till exempel om du flyger och vill ha en stadig flygning, kommer det att pågå längre än om du bara vill maximera hastighet och kraft, där det kommer att vara över lite snabbare.

Kommer priset att vara på min kupong?
Nej, vi kommer aldrig att visa priset på kupongen, om du beställer en penningvärde kupong!
Hur kan jag förlänga min kupong?
Den här informationen gäller bara för biljetterna direkt köps på vår hemsida. Om du har köpt din kupong från ett annat företag kontakta oss för hjälp.

Om din hemsida har löpt ut, är en reaktivering avgift och kan betalas på nätet här.
Om kupongen är fortfarande i datum och du behöver längre för att göra din upplevelse, kan du beställa utÃķkningsavgiften nätet här.
I båda fallen kommer din kupong gälla i ytterligare 12 månader från dagen för att placera din anknytning eller reaktive ordning.
Om du behöver diskutera exceptionella omständigheter för att inte använda din kupong inom utgångsdatum, vänligen kontakta oss med din kupong nummer.
Jag behöver göra rese eller boende arrangemang för att använda min kupong.
Vi råder dig att vänta på din bokningsbekräftelse med uppgifter om datum och tid bokas innan bokning alla resor eller boende. Om en upplevelse avbryts vi tyvärr inte kommer att kunna ersätta för kostnader i samband med detta.
Kan jag ändra min upplevelse?
I de flesta fall, om din kupong köptes via vår hemsida direkt och inte har aktiverats, kan du byta din kupong för en annan upplevelse.
För att göra detta, följ dessa instruktioner:
  1. Hitta den produkt du vill ha
  2. Klicka på "Köp nu"
  3. Ange i detaljerna begärda
  4. Vid betalningen skärmen, skriver du gamla verifikationsnummer in i "Betala med ett Presentkort" fältet
  5. Vår hemsida kommer att uppmana dig att betala mellanskillnaden om det finns någon
  6. Din utbyte är klar!
Måste jag boka ett datum eller kan jag bara komma på plats?
För de flesta av våra upplevelsener, är absolut nödvändigt förbokning. Om du har informerats av en av vårt team, se till att du besöker vår aktiveringsstället och fortsätt därifrån för att göra din bokning.
Kan jag tillfälligt boka ett datum?
Eftersom Golden Moments är en tredje part byrå, vi tyvärr inte möjlighet att tillfälligt reservera ett datum för dig.
Jag har svårt att placera min beställning på nätet?
Inga problem vi skulle vara glada att hjälpa! Vänligen ge oss ett samtal och vi kan ta din beställning via telefon, är vårt telefonnummer Lo-samtal .
Kan jag placera min beställning via telefon?
Inga problem vi skulle vara glada att hjälpa! Vänligen ge oss ett samtal och vi kan ta din beställning via telefon, är vårt telefonnummer Lo-samtal .
Vad kontaktuppgifter jag ange vid beställning?

På den första skärmen, bör du ange detaljer om deltagaren (Voucher Detaljer). På denna skärm, blir du ombedd att ange en leveransadress för kupongen. Om du väljer att skicka till mottagaren direkt, kommer vi aldrig berätta priset!

På den andra skärmen (Billing Detaljer), måste du ange din faktureringsadress (dvs där ditt betalkort är registrerad till) och kontaktuppgifter om köparen. Vi använder dessa uppgifter för att skicka en e-postbekräftelse av ordern och kontakta dig om eventuella problem.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi accepterar för närvarande:

  • De flesta större kredit- eller betalkort med hjälp av WorldPay
  • PayPal
  • Banköverföring
Den verifikationsnummer du har angett kunde inte hittas

Det var tråkigt att höra att du har problem med din kod.

Om det börjar med en V, kommer koden inte har bokstäverna O eller I så gärna ändra dessa för siffrorna 0 eller 1.

Om du köpt din kupong från ett annat företag, vänligen vänta en vecka från inköpsdatum innan du försöker boka din upplevelsen som vi inte omedelbart får dessa koder. Om du behöver boka din upplevelse förr, bara att kontakta oss med alla de koder som visas på din kupong och vi kommer gärna att hjälpa till.

Du kanske vill kopiera och klistra in verifikationsnummer i aktiveringssidan kupongen och försök igen.

Please kontaktar oss med alla de koder som visas på din kupong om du upplever ytterligare problem.

Den säger att koden redan har aktiverats

Oops - det verkar som om du redan har aktiverat din biljett i vårt system innan ... det finns ingen anledning till panik!

Om du har aktiverat din biljett nyligen, bör du ta emot ett e-postmeddelande inom 3 arbetsdagar från den dag då din aktivering.

Om du aktiverat din kupong mer än 3 arbetsdagar sedan, kontrollera din spam eller skräppost låda som ibland våra mejl hamna där.

Vänligen låt oss veta om du inte har fått det och kontakta oss om det har varit mer än 3 arbetsdagar sen du löste in din kupong. Glöm inte att berätta din verifikationsnummer när du kontaktar oss så att vi kan hjälpa dig snabbare.

Vanliga frågor
Här kan du få hjälp med frågot kring utbyte och uppgradera ditt värdebevis, leveranstider , information om produkter, företagens tjänster och mycket mer. Visa vanliga frågor här
Omdömen
Matlagning med kock (inklusive vinpaket) Magnus var hjälpsam och allting blev över förväntan jämfört med när jag lagar liknande saker hemma så jag lärde mig mycket på detta. Litet minus för att det kostade en del. Karin

Trusted by
Live Hjälp
Hej, jag heter Anna. Hittar du inte vad du sökte efter?